משקפיים

משקפיים כחלק מ"עולם האופנה" או "עולם האופטיקה" ?

האופטיקה והמשקפיים נראים כשני עולמות המנוהלים ביחד. בדומה לנשואים בין גבר ואישה. כשני תחומים הקרובים זה לזו והקשר ביניהם בנוי על מה?
עולם האופנה יכול להזכיר לנו את האישה, יש בו התייחסות ליופי ולאסתטיקה. במסגרות המשקפיים יש דגש על הצבע ,הצורה, הסגנון ובוודאי המותג. העיצוב עולה בחשיבותו על האיכות האופטית כיוון שמשקף את המראה החיצוני של האדם, שהוא כחלון ראווה של הפרט בסביבה החברתית שלנו, מעין תכשיט.
מנגד, עולם האופטיקה יכול להזכיר לנו במידה מסוימת את צורת החשיבה של הגבר. יש בו דגש לתכנון של העדשה האופטלמית, שבירה והחזרה של האור, מבנה ועמידות. פה האיכות האופטית חשובה יותר מהעיצוב ומנסה לתת מענה לצרכי הראייה והעבודה המשרדית.
אדגים את התופעה הזו בהתייחסותי לעדשות המולטי-פוקל. הדרישה הראשונית בעדשות המולטי-פוקל הייתה עומק מסגרת גדול יחסית. מרחק של 20-22 מ"מ ממרכז האישון עד החלק התחתון של המסגרת. האופנה משפיעה גם בעניין זה כיצד? בעקבות האופנה של ייצור מסגרות משקפיים קטנות וצרות יותר, היה צורך בפיתוח עדשות שיתאימו למסגרות קטנות אפילו על חשבון האיכות האופטית.
נדמה שעולם האופטיקה (הגבר) כהרגלו רץ אחרי עולם האופנה (האישה), אך מעל לכל חשוב לזכור שבדיקה וחוות דעת של אופטומטריסט היא הדרך הנכונה ויכולה להביא פתרון המתאים יותר לכל אחד בדרך שלו.

sunglasses
משקפי שמש

pop-028X279
משקפי ראיה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s